שלושה סוגי עובדים שכדאי לפטר באופן מיידי

מאמר מעניין של Jayson DeMers  ב-Inc בוחן את סוגי העובדים שמפריעים למקבלי ההחלטות. כנראה שאלו לא כל סוגי העובדים שמפריעים לעסק, אבל זאת נקודת התחלה להבין שאם עובד מפריע ולא תורם, לפעמים צריך לקחת החלטות קשות.  יש את העובדים שיוצרים את המתח המיותר ויש את אלו שהם גוזלי הזמן שמסבים את תשומת הלב מהדברים החשובים באמת. העובדים האלו יכולים להיות זוטרים, אבל הבעיה קיימת גם בקרב עובדים בכירים.

כבעל עסק, הזמן שלך מוגבל; אתה שוכר צוות עובדים מוכשרים בגלל שלא תוכל לעשות הכל בעצמך.

גם אם העסק שלך פועל כמו מכונה משומנת היטב, יש עובד אחד לפחות שגורם לך יותר לחץ מאשר אחרים בדרך כלל. אתה  אולי אפילו לא מודע ומבין שזה מה שקורה אבל הם מושכים את תשומת הלב  שלך וגוזלים את הזמן היקר על ידי הסבת תשומת הלב מהדברים החשובים באמת.

אלו שלושת הסוגים של עובדים שיש להסיר מהצוות שלך בהקדם האפשרי:

1. מלכת הדרמה/מלך הדרמהdrama queen Jukiana Dacoregio 4190760759_7efcca9eb9_b

אנשים אלו חיים את החיים כאילו זה תכנית ריאליטי. הם נהנים מבחישה בעניינים ואז ישבו מאחור כדי לראות את הזיקוקים. סביר להניח שתמצא את עצמך לעתים קרובות מנסה לפתור ויכוחים בין העובדים, רק כדי למצוא את מלכת הדרמה במרכז העניינים. בין אם זה חושף את מה שמישהו אמר על מישהו אחר או מאשים שמישהו אחר מתעלם מעבודתו, אנשים אלה ידרשו כל הזמן תשומת הלב שלך כשופט.

לרוע המזל, מלכות דרמה מזיקות יותר מאשר פגיעה ביעילות של עובדים. השיחות מאחורי הקלעים שלהם הן לעתים קרובות שליליות והתנהגות זאת יכולה להיות מדבקת. זה נכון במיוחד אם מלכת הדרמה מפנה את הרכילות כלפי הנהלת החברה וגורמת לסלידה כללית מהמנהלים שמובילה בסופו של דבר לבעיות גדולות יותר בארגון.

ניהול מלכות דרמה יכול להיות מצב עדין, משום שהרבה ממה שהם עושים הוא חברתי. יש עסקים שהוציאו לפועל מדיניות ללא רכילות, אך מדיניות זו לא תמיד ניתנת לאכיפה ויכולה להוביל לתחושה אצל העובדים שהם נמצאים תחת מעקב. במקום זאת, מעסיקים צריכים לתעד את ההתנהגויות שהובילו לתקריות במשרד ולטפל בהם באופן ישיר עם האדם.

2. הקורבן

אחד האתגרים הקשים ביותר של ניהול אנשים הוא לדעת איך להתמודד עם אלה שאוהבים לשחק את הקורבן. אנשים אלה נוהגים להימנע מאחריות למעשיהם, ומעדיפים להאשים אחרים. תמיד יהיה להם תירוץ, והתלונות בלתי פוסקות שלהם, שלא ניתן להתעלם מהן,  יכולות לגרום לעמיתיהם לעבודה להתחיל לפתח מנטליות קורבן משלהם.

מדבק אפילו יותר הוא העובד שנראה שיש לו תמיד איזה מחלה. בעוד שכל מעסיק רוצה שהעובדים שלו יהיו בריאים ככל האפשר,  יש מדי פעם אנשים שמנצלים את נדיבותו של המעביד בטענות של בעיות רפואיות שבמשך הזמן יכולות להתברר כמופרכות. לעתים קרובות מדי, המעסיק נותר בלי לדעת בודאות אם האדם הוא באמת חולה או שהוא פשוט מנסה לנצל את המערכת.

הסוגיה המכרעת במקום העבודה היא כיצד המעשים של האדם משפיעים על העסק בכללותו. היעדרויות כרוניות של אדם אחד גורמות לכך  שעובדים אחרים, עלולים להרגיש ממורמרים על כך שהם צריכים להשלים את העבודה של העובד שנעדר. כדי למנוע בעיות, יש מדיניות קבועה במקום לגבי היעדרות, מה שהופך אותו ברור שלאחר היעדרות תידרש הודעה של רופא. כאשר משימה דורשת מעורבת של רוב מכריע של צוות, דאג שיהיה ברור שכולם נדרשים להשתתף.

שמור תיעוד מדוקדק של כל מקרה, ואם הבעיות נמשכות, יש לדבר עם העובד על הבעיות שלו או שלה. הבהר לו שאם הוא ממשיך להיעדר מעבודה או אינו משתתף במטלות בעבודה, פעולה תינקט שעשוי לכלול פיטורין. חשוב  לבדוק מול החוק האם לעובד יש מוגבלויות מסוימות או הריון שמונעות פיטורין במצבים מסוימים. 

3. נון- קונפורמיסט – שאינו הולך בתלם

המורדים האלה נחושים לשבור את הכללים, מהפשוט ועד למורכבים ביותר וללא סיבה. אם יש לך קוד לבוש שאוסר על חולצות עם סיסמאות, האדם הזה ילבש כזאת חולצה פעם בשבוע. אם יש לך נוהל קבוע לאיך אמורות להתבצע משימות, הם יעשו זאת בדרך אחרת בכל פעם. בעוד שחלק מהעסקים הם פחות מגבילים מאחרים, כל עסק בדרך כלל מוצא את זה יש לקבוע חוקים וכללים כדי למנוע בעיות ולשמור על הפריון. עובדים אלה רואים “כללים” כמו “שליטה” ורוצים להילחם בך בכל צעד ושעל.

במקום להכנס למאבקי כוחות עם מורדים כאלו יש לראות האם יש דרכים שאתה יכול לעבוד עם המורדים ולא נגדם. לעתים קרובות מורדים הם בסך הכל בעלי חשיבה עצמאית שרוצה לעשות שינוי בעולם, ולא רק להגרר אחרי מה שאחרים אומרים להם. אם אתה יכול ליישם את התכונות האלה לעבודה בארגון שלך, אתה עשוי לגלות שיש לך עובד שיכול לסייע לארגון שלך לגדול.

לפעמים, לעומת זאת, מנטליות המורדים מגיעה ממישהו שלוקח את זה צעד אחד קדימה ומנסה להשתלט. אדם זה נוטה להצטייר כיודע הכל, מסרב להקשיב להוראות ובמקום זאת בוחר לעשות את הדברים בדרך שלו או שלה. והגרוע מכל, זה סוג של אדם שיכול למנות את עצמו כמנהיג מוביל בארגון שנותן הנחיות לעובדים אחרים. אם יינתן מספיק זמן, זה סוג של התנהגות רעילה שיכול לגרום לחלק מהעובדים הטובים שלך לעזוב.

גם אם הגישה העצמאית של העובד מביאה תועלת לארגון שלך או לא, זה בהחלט יכול להשפיע על מורל העובדים. עובדים אחרים שרואים שמישהו מפר את מדיניות החברה, עלולים להתחיל לתהות למה הם צריכים לבצע את הכללים כאשר אחרים לא עושים זאת. מהסיבה זו, תצטרך לאכוף את מדיניות החברה שלך באופן אחיד, בין אם זה קוד לבוש,  שעות עבודה ונוכחות, מועדי סיום פרויקט,  פגישה, או כללים אחרים.

מסקנה

ניהול עובדים הוא אחד האתגרים הקשים ביותר עבור בעלי העסקים. על ידי זיהוי עובדים שפוגעים בפרודוקטיביות ומאיטים את צמיחת העסק שלך, אתה תהיה מסוגל להיפטר מהם ולהביא אנשי מקצוע שיעזרו לך לעמוד ביעדים לטווח הארוך שלך.

למאמר המלא:

 

 

 

Creative Commons: https://www.flickr.com/photos/heresialoira/4190760759

Check Also

אקוויטי האקינג

מה זה אקוויטי האקינג ולמה כל בעל עסק צריך

האם נכסים זה משהו שהייתם רוצים שיהיה לכם? האם בעלות על נכסים יכולה לקדם את …

תוכנית עסקית להקמת עסק חדש

איך בונים תכנית עסקית

תכנית עסקית היא הבסיס למחשבה על התהליך להקמת העסק. התכנית צריכה להקיף את כל המרכיבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן