Home - שיווק אסטרטגיה ומכירות - חשיבות הגדרת קהל יעד קונספטואלי לבעלי עסקים קטנים / מעין גוטמן

חשיבות הגדרת קהל יעד קונספטואלי לבעלי עסקים קטנים / מעין גוטמן

קהל היעד זו הקבוצת הצרכנים של המותג או הקטגוריה, הגדרת קהל יעד מגדירה פרופיל דמוגראפי כגון: מין, גיל, הכנסה, השכלה, מצב משפחתי. אבל זוהי הגדרה יבשה ומאוד משעממת !

בעלי עסקים ובמיוחד עסקים קטנים צריכים להכיר את הגדרת קהל היעד הקונספטואלי של העסק והמותג שלהם. זוהי הגדרה ש”מחייה” את קהל היעד מאפשרת להרגיש מי האנשים האלה ומה מניע אותם.

להגדרת קהל היעד הקונספטואלי יש 4 מרכיבים עיקריים:

  1. מה מאפין אותו? סגנון חיים life style , מה סדר היום שלו, מה הוא עושה במשך היום, מה עושים בשעות הפנאי שלהם.
  2. מה הוא רוצה? התשוקה הכי רלוונטית, הצורך, התקווה או הפחד שלו, אשר אליהם המותג יכול לפנות.
  3. מה היחס שלו כלפי המותג והקטגוריה? עמדות, מניעים לצריכה, מה מרגיש כלפיו.
  4. מה המותג יכול להעניק לו? הרצון העיקרי המייצג את התועלת הרגשית האמוציונאלית ביותר שקהל היעד יכול לקבל מהמותג.

 

לדוגמה: בנק פועלים זיהה קהל יעד חדש אוכלוסיית הוותיקים 55+ לקראת ואחרי גיל פרישה, זוהי הגדרת דמוגרפית של קהלהיעד. כדי שיהיה ניתן לפתח מוצרים, לפרסם ולמכור לקהל היעד יש צורך להבין את קהל היעד הקונספטואלי. הם לקראת פנסיה או שכבר יצאו לפנסיה והעבודה היא כבר לא כל חייהם. יש להם נכדים שהם רוצים להיות איתם, דואגים לבריאות אוהבים לעשות ספורט, הילדים עזבו את הקן והם חזרו להיות “זוג צעיר”. מרגישים ש 60 זה ה 50 החדש. להנות מהחיים, מפחדים שכשיוצאים לפנסיה הם הופכים ל”זקנים” והחיים עומדים להיגמר.

המהלך נגע בדיוק בצורך האמוציונאלי של קהל היעד – להרגיש שהחיים לא עומדים להיגמר אלא רק מתחילים !

 

קהל יעד קונספטואלי נשמע כמו מילה “גסה” של מותגים, עסקים גדולים עם תקציבי שיווק גדולים.

כבעל עסק אתה חייב להבין מי הוא קהל היעד שלך ולא רק את ההגדרה ה”יבשה”, המטרה שלך כבעל עסק היא למצוא את הצורך האמוציונאלי (רגשי) של קהל היעד שיוצא מתוך התכונות הפונקציונאליות אמיתית של המוצרים שלך. כך יהיה לך קל יותר למכור אתה ערך שלך לקהל היעד הרלוונטי ולהגדיל אתה מכירות.

Check Also

גאנט שנתי – הדרך שלכם להוציא לפועל את תוכנית העבודה

תרשים גנט מסייע לך לתזמן את פעילויות הפרויקט ולאחר מכן מסייע לך לעקוב אחר ההתקדמות …

סוד הדרך המהירה לחזרה לשגרה

ביולי אוגוסט הכחשנו, בספטמבר חששנו, באוקטובר כשהם הגיעו הכל נעצר לאיטו ורק חיכינו לסופם. אחרי החגים זה כאן. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *