בעל עסק בוא להכיר את הכלי השיווקי הכי חשוב שלך – נטוורקינג / יוספה דגן

למה בכלל חשוב לעסק קטן לעשות נטוורקינג? במחקר שעשו שאלו עסקים קטנים בעלי ותק של למעלה מחמש שנים, שאלו מהו הערוץ שמביא לך הכי הרבה לקוחות? התברר כי הערוץ השיווק “מפה לאוזן” מביא לעסק 70% מהלקוחות. שיווק מפה לאוזן זוהי שיטת שיווק המתבצעת על ידי העברת מסרים בין אנשים כלומר אדם שמכיר את העסק שלך מעביר את המידע לאדם אחר ומי מכיר את העסק שלך יותר טוב ממך! 

Smiling young woman holding tablet computer and stretching hand for handshake over pink background

אתמול הצטרפתי לקבוצת שרונים BNI שהיא חלק מארגון BNI שהוא ארגון לפיתוח קשרים עסקיים מקומיים ועולמיי. המסר של קבוצת שרונים הוא “איכות עסקים הצלחה”.

בקבוצה היו חברים ותקים וחברים חדשים. כאשר שואלים את החברים החדשים מדוע הצטרפתם התשובה לעשות כסף. כאשר שואלים את החברים הוותיקים למה אתם מחדשים כל שנה, התשובה שמקבלים היא שלהכיר אנשים זה לא מספיק, צריך משהו מעבר לזה כדי שהקשרים יהיו מניבים וכדי שאנשים יפנו אנשים. 

כדי שהקשר יהיה מניב צריך לעבות את הקשר ולהעמיקו , ע”י מפגשים שבועיים ע”י שליחת כתבה מיוחדת שמראה לחבר כי אכפת לנו, ע”י עזרה גם בתחומים אחרים. להיות חבר ברשת נטוורגינג זה כמו לרכוש מנוי לחדר כושר, רכשת ולא הגעת לחדר כושר השרירים לא מתפתחים והבטן לא נהפכת “לקוביות” צריך להגיע ולעבוד. 

כך גם בפיתוח קשרים חברתיים צריך להגיע ולדבר להציג את עצמך להציג את החלומות שלך, לעשות פגישות אחד על אחד, לפגישות האלו יש  יש מספר מטרות:

  1. המטרה הראשונה היא לזרוע זרעים בראשו של החבר הוא יודע מה החלמות ויחשוב על דרך לעזור לך.
  2. מטרה שניה , אולי הוא מכיר ברשת החברתית שלו אדם שיכול לעזור לך.
  3. מטרה שלישית , אנו נהיים יותר ממוקדים בהגשמת החלום שלנו ורותמים את כל הסובבים אותנו להגשמתו.הכרזה לעולם שוב ושוב על החלום שלנו תעזור לחלום להתגשם.

כאשר באים לפגישות כאלו , צריך לבוא מוכנים , צריך לבוא ממוקדים, לאחר שיחת סמול טוק קצרה , להציג את התכנית העסקית שלנו צריך להציג את החלומות, חייבים להיות מדויקים, אם לא נהיה מדויקים בבקשת ההפניות עברנו אז נקבל הפניות לא יעילות , זו עגמת נפש לחבר, למי שפנה ולנו, לכן ההפניות צריכות להיות מדויקות וברורות, נתינת דוגמאות למה שאנו עושים גורמת להבהרה גדולה יותר אצל השומעים ופתאום נפתח בראש פתח, בקבוצה של אתמול היה עו”ד לתביעת לשון הרע, מתברר שגם לייק במקום הלא נכון יכול להיחשב ללשון הרע . למעשי אנשי הקבוצה הם אנשי המכירות והשיווק של העסק שלך ע”י נתינת כלים כמו מילים  , מה להגיד ללקוחות פוטנציאלים או ע”י יצירת תמונות בראש החברים למעשה “מלמדים” את אנשי המכירות שלנו איך למכור.

גם כאשר מקבלים הפניה לא מתאימה, אפשר ללמוד מכך הרבה על עצמנו, ראשית להגיד תודה למי שהפנה, שנית , זו אחריותנו לברר עם המפנה, מה הוא הבין ממה שאמרנו לו בבקשות ההפניה , ולקבוע פגישה נוספת לצורך דיוק להגיד ” אני מבין שאני מסביר לא נכון, בוא נקבע פגישה נוספת לצורך דיוק” . כאן ניתן  לדייק, להבין איפה טעינו ולא לחזור שוב על אותה טעות.

אפשר לבקש מהחברים סיעור מוחות על כל אירוע או מקרה שקרה בעסק ולבקש דרכי פתרון, אפשר לעשות סיעור מוחות על מוצר או שירות חדש שאנו רוצים להשיק בעסק, החברים לקבוצה ירצו לעזור לך לקדם את העסק, הם גם מבינים מה המשמעות של עזרה וקידום בעסקים.

חשוב להיות חבר אמיתי ולהגיד את האמת, זה לא אומר שצריך לפגוע ברשות הרבים אלא בפגישות אישיות להגיד, “אני לא נותן לך הפניות כי אני חושב שאתה לא מספיק מקצועי בנושא זה” ברגע שאנו אומרים זאת, ראשית, אנו כנים עם עצמנו, שנית, זו בחירת החבר מה לעשות עם המידע הזה , אם הוא נמצא בגישה הנכונה, אז הוא ייקח קורסים ולימודים להיות מעודכן ולעדכן את הקבוצה , האחריות לשימור עוברת למגרש שלו.

 

תזכרו שיווק בעזרת נטוורקינג יכול להביא לשיתופי פעולה, חשיפה של העסק לקהלים חדשים והכי חשוב מכירות !

יוספה דגן

מנכ”לית קבוצת עסקים פלוס

Check Also

צופה במשקפת

תכנון מס לא רק לעסקים גדולים – איך להתכונן לסוף שנת המס

שימו ♥ שנת המס 2016 עומדת לפני סיומה. בישראל כל שנת מס עומדת בני עצמה …

גאנט שנתי - הדרך שלכם להוציא לפועל את תוכנית העבודה

גאנט שנתי – הדרך שלכם להוציא לפועל את תוכנית העבודה

תרשים גנט מסייע לך לתזמן את פעילויות הפרויקט ולאחר מכן מסייע לך לעקוב אחר ההתקדמות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן