Home - שיווק רשתי - עשרת הדברים שאתם צריכים לדעת כדי ששיווק רשתי יצליח ויעבוד בשבילכם / דייב רולף

עשרת הדברים שאתם צריכים לדעת כדי ששיווק רשתי יצליח ויעבוד בשבילכם / דייב רולף

"עשרת הדברים שאתם צריכים לדעת" כדי לעשות ששיווק רשתי יצליח ויעבוד בשבילכםלפני מספר שנים, התבקשתי לדבר בסמינר על הדברים שעשיתי כדי להגיע להצלחה. מעולם לא שאלו אותי על כך לפני כן, ולכן התחלתי לחפש את הדברים שעבדו בעבורי. הסמינר הפך להיות סמינר בעל ערך רב ואני התבקשתי להציג אותו מספר פעמים רבות לאחר מכן. המידע שהעברתי באותו סמינר, נכון גם להיום. אלו אבני היסוד שאתם צריכים לבחון על מנת להביא את העסק שלכם להצלחה.

התייחס לעסק ההפצה שלך כעסק לכל דבר.
היו בבעלותי והפעלתי עסקים במרבית שנות חיי. למדתי במשך השנים שאני הייתי זה אשר יצר את הפעילויות שיצרו תוצאות. יכולתי לעשות את הפעילויות בעצמי או לבקש עזרתם של אחרים. למדתי הרבה במהלך המסע, כלומר את החוקים והכללים. מצאתי שאם אני לא מקדיש תשומת לב אז הגעתי להפסד וככל שהקדשתי יותר ויותר תשומת לב הפכתי יותר ויותר לבעל ידע.
ידע הוא כוח. מצאתי שבתחום הזה, זה לא מוגדר מספיק במבנה ולרבים יש בעיות להיות אחראים כלפי העסק שלהם והם נותנים למצבים רגשיים בחיים שלהם להשפיע על העסק. הבנתי שצריך ליישם את אותה רמת אתיקה של עבודה לעצמך בדיוק כמו שעשית כשכיר. למעשה אתה צריך לתת יותר תשומת לב כאשר ההכנסה שלך נעצרת.
מצאתי שהעסק לא מבין את הצרכים הרגשיים שאתה צריך והוא מבוסס על לוגיקה ועל מספרים ולכן אתה צריך לאזן את ספרי החשבונות על מנת שזה יצליח בעבורך. התייחסות לזה כעסק נותנת לך לראות בדיוק מה צריך לעשות על מנת לשמור אותך בפסגה ובמצב ריווחי.
אם אתה לא מבין מה החוקים אתה תיפול למלכודות של בערות. שיווק רשתי הוא עסק של שיווק ומכירות שיכול לתת את אחת מההזדמנויות הגדולות ביותר לכל אחד שרוצה להרוויח מהם.
התייחס אל עסק ההפצה שלך באותה צורה שהתייחסת לעבודה שלך או למקצוע שלך. למד את היסודות והבן את הדרך הנכונה לעומת הדרך השגויה. גישה שלילית מגיעה כאשר משהו לא מצליח. מצאתי שאם אתה לא מיישם את הדברים הנכונים לכל מצב ובמרבית הזמן, הם לא יצליחו לך. למד את הדברים הנכונים.

האם אתה מתייחס לעסק ההפצה שלך כעסק לכל דבר? כן___ לא ____

דע מה אתה רוצה שהעסק שלך יפיק עבורך
גלה את ה”למה” שלך. קודם כל אתה יודע את הסיבה לעשות את העסק. תמיד נתקעתי כאן במחשבה שאני צריך נקודת מבט אדירה ואלטרואיסטית שהיא כל יכולה. מה שמצאתי במשך הזמן הוא שמה שבעצם הייתי צריך להתמקד בו, היה על מה אני רוצה ועל מה אני צריך לדעת להשיג את זה. אתה פותח עסק והסיבה העיקרית היא להרוויח כסף כך שתוכל לשלם את החשבונות, לחיות את חייך וכך הלאה. מה שאני רציתי מהזדמנות העסקית הזאת הוא שהיא תעשה אותו דבר בעבורי.
אם אתה יודע מה שאתה רוצה, אז אתה יכול למצוא בדיוק מה צריך להיעשות על מנת להגיע למטרתך. אם אתה רוצה לפרוש בגיל 65 עם הכנסה חודשית של 5,000$ לחודש ואתה עכשיו בן 40, מה אתה צריך לעשות? התשובה במונחים כלליים היא לחסוך כסף. התשובה במונחים מדויקים היא לחסוך 1,000,000 במשך 25 השנים הבאות ואתה חייב להשיג תשואה של 6% באותו זמן. 1,000,000 x 6% = 60,000 / 12 = 5,000 לחודש. כך שעל מנת להשיג 1,000,000 דולר אתה צריך לחסוך 40,000 דולר בשנה לא כולל ריבית. משמע שזה מה שצריך לעשות. כעת אתה יכול להעריך על מה מדובר במונחים של הפעילות העסקית שלך. כל הכנסה פחותה מזה היא לא מקובלת.
אם אתה לא יודע מה אתה רוצה, אתה לא תחשוב על מה אתה צריך לעשות. הסיבה שאתה עושה את העסק היא להשיג מה שאתה רוצה. תכנית התגמול של החברה והניסיון של המפיצים יאמר לך מה בדיוק צריך להיעשות על מנת להשיג מה שאתה רוצה.
האם אתה יודע מה שאתה רוצה? כן_______ לא____________

3. אתה צריך להבין את עקרונות השיווק הרשתי

לקח לי זמן רב להבין זאת. לא הבנתי זאת בבירור לפני שהשקעתי כבר 20 שנה בתחום . אם אנחנו בוחנים את שוק העבודה, אתה הולך לעבוד מכיוון שתקבל שק משכורת בעבור העבודה הזאת. כל מה שאתה צריך לעשות זה להופיע במקום העבודה ולעשות את העבודה. יש לך אינטרס מובנה להגיע לעבודה. אם לא תגיע לעבודה לא תקבל משכורת. אינטרס מובנה מוגדר כעניין שיש לך עם ההבנה שתקבל משהו בעבור הזמן שלך.

בעסק שלנו קבלת התגמול מוגדרת על ידי כמות המוצרים שנמכרת על ידינו או על ידי אלו שהצטרפו אלינו, אבל יש כלל חשוב נוסף שהוא שונה במקצת. הוא קרוי הכשרה (Qualifying) . ברוב תכניות התגמול, אם לא כולן, יש כלל שבו על מנת שתוכל לקבל את התגמול שלך אתה צריך לבצע נפח מכירות מינימאלי. הכלל הזה אחראי לכך שכל העסק יעבוד. הצורך בהכשרה הוא זה שמניע את כל פעילות השיווק. במשך הזמן, אם המאמץ על מנת להגיע להכשרה גדול מהתגמול, במרבית המקרים לא תעשה את מה שנדרש לעשות על מנת להגיע להכשרה.
אם כך, העסק עובד כאשר יש פרס שהוא גדול מהמאמץ הנדרש. זה נקרא אינטרס מובנה. אני צריך למכור 100 דולר בחודש על מנת לאסוף שק של 60,000 ויותר. אני גם צריך לוודא שלמנהיגים שלי יהיו מכירות קבוצתיות של 1000 דולר ומעלה כל אחד מהם. יש לי 6 מנהיגים כאלו. האם אני הולך לוודא שהמכירות יתבצעו? בוודאי. יש לי אינטרס מובנה שמשימה תבוצע.
שיווק רשתי עובד רק כאשר קיים הצורך להגיע להכשרה. הסתכל בהיסטוריה ותראה גם אתה מה שאני ראיתי. אבל זה נכון בכל עסק. אם אין רווח, תגיע במשך הזמן לפשיטת רגל.

האם אתה יודע איך שיווק רשתי עובד ? כן _____ לא _____

4. אתה צריך להכיר את תכנית התגמול על מנת להבין איך להרוויח כסף

תכנית התגמול היא התכנית. אתה מתחיל למטה ולומד את דרכך לצמרת וזאת תוך הבנה שהחשיבות של המספרים רבה מאד.

כל העסקים פועלים על חוק בסיסי אשר אם אתה מוציא יותר מאשר אתה מרוויח הרי תגיע לפשיטת רגל. אתה הבוס בעסק שלך ואתה חייב להבין את היחס בין מאמצי העבודה שלך לתגמול. על מנת להרוויח X דולרים , איזה עבודה צריכה להיעשות על מנת שתדע היכן להיות ממוקד. אם אתה לא מבין את התכנית סביר להניח שלא תצליח להרוויח הרבה וייתכן מאד שתוציא יותר כסף מהרווחים שלך.

אתה גם צריך לדעת את התכנית כך שתוכל לתת פתרונות לאחרים. מנהיגות מוגדרת כביצוע הפעילויות כך שהייצור יוכל להתרחש. זה נותן כיוון לאלו שהצטרפו אליך. העסק שלך יצליח יפה ככל שתבין את תכנית התגמול וכמה טוב אתה מיישם את התכנית.

האם אתה יודע איך כסף נוצר בעסק שלנו? כן_____ לא_______

5. אתה חייב שתהיה לך מפת דרכים

מהי מפת הדרכים? באופן פשוט מפת הדרכים היא תכנית הפעולה והפעילויות שמבוססים על כך שתקבל את מה שאתה שואף אליו. האתגר של להיות עצמאי כאשר אין לך הרבה כסף הוא שהחיים והיומיום יכולים להיקלע בדרכך ולגרום לך לסטות מהדרך. אם יש לך רק זמן להפסיד ולא הרבה הפסד כלכלי, יש נטייה לתת לדברים לגלוש ולחפש את הפתרונות במקומות אחרים.
תכנית הפעולה והפעילויות נותנת תחזית וגורמת לך לפעול. המפתח הוא שעל מנת שתגיע ליעדים ולמטרות שלך אתה חייב להשלים את כל הדברים הנדרשים על מנת להרוויח זאת. התכנית שלך היא מפת הדרכים שאתה חייב לעבוד על פיה ובלעדיה אתה אבוד.

האם יש לך מפת דרכים? כן ____ לא _______

6. אתה חייב לפתח מצגת המבוססת על המתרחש בקהילה שבה אתה חי

כל העסק שלנו הוא אודות תקשורת. אנחנו יוצרים קשר עם אנשים על ידי תקשורת. אנחנו מציגים את הסיפור שלנו על ידי תקשורת. אנחנו סוגרים מכירות על ידי תקשורת. אנחנו מפתחים מערכות יחסים על ידי תקשורת. כל פן של העסק שלנו מבוסס על היכולת שלנו לתקשר עם אחרים. זהו עסק השיווק.

“יש לי עסק של תקליטים שהייתי רוצה להציג לך”, בוודאי יהיה מכירה קשה בשוק של היום. מה מיוחד ומה שונה במה שאתה מציע ואיך הוא מתאים לחברה שבה אתה חי, צריך להתוות איך אתה מציג את העסק שלך. אתה תראה את הכיוון של הגישה שלך בסעיף 8 בהמשך. אתה מושך תשומת לב על ידי מתן תשובות, רעיונות ופתרונות לאלו שצריכים אותם.

אם אתה רואה ומקשיב למה שמתרחש בקהילה שלך, אתה תוכל לכתוב ולפתח את הסיפור שלך כך שהוא יעורר את תהליך החשיבה של אלו שאתה מדבר איתם. אם הסיפור שלך מלהיב ומלא בתוכן שהמקשיבים לך צריכים, יש לך סיכוי טוב להצליח.

האם אתה יודע מה להגיד? כן_____ לא ______

7. אתה חייב להבין ולדעת איך להשתמש בכלי הסחר

זהו תחום שבאופן מובהק לא מובן ולא משתמשים בו נכון. מה הם כלי הסחר. אלו הם הנהלים, השיטות והטכניקות אשר פותחו על ידי מפיצים בתעשייה בזמן שהם בנו את העסק או את ארגון המכירות.

יש הרבה כלים מהם אפשר לבחור, קלטות וספרים , סמינרים וגם באינטרנט. כולם עבדו אבל לא כולם עבדו עבור כל אחד, כך שאתה צריך לבחון מה יעבוד בשבילך. ישנן חברות המתמחות בתחום זה ויש אפילו כמה עסקים בזרם המרכזי המחזיקים מידע על הנושא הזה. יש הרבה סגנונות וטכניקות בנמצא. התפקיד שלך הוא למצוא את אלו שמתאימים הכי טוב לנסיבות שלך.

האם אתה יודע איך להשתמש בכלי הסחר שלך? כן____ לא _____

8. אתה חייב לדעת מה לעשות ולשכפל על בסיס יומי

אני קורא לפעילות היומית תועלות העניין והתחברות פנימה
(Interest Benefits and Plug In).
זוהי גם הכותרת לספרי החדש. אני מצאתי שזה הבסיס לכל דבר שאנחנו עושים. זהו גם קונספט ומכאניקה ביחד. עניין גורם לפעולה ותועלות (benefit) יוצרות עניין. זיהוי התועלות לעצמך ולאחרים יכולים לגרום לך ולהם את העניין בהתחברות פנימה (Plug In) על מנת להשיג אותם. ככל שהתועלת חשובה יותר כך גבוה יותר העניין וגדולה יותר הפעולה.

מה שאתה באמת רוצה כאן הוא ללמוד איך להיות מעניין ומה שאני מצאתי הוא שהידע הוא המפתח. ככל שמעניין יותר הסיפור כך אתה מושך יותר. חבר זאת לתועלות שהם חשובות וראה איזה צירוף מדהים קיבלת. מה אתה רוצה שהקבוצה שלך תשכפל? התשובה היא פשוטה. אתה רוצה שהם יוכלו לעניין אחרים בצורה מספקת, כך שהם יתחברו לפעולה.

איך אתה יוצר להם עניין באופן יומיומי צריך להיות הנחיה מספר אחת בתכנון היומי שלך. חבר זאת עם מסע קידום חזק ואתה בדרך הנכונה.

האם אתה יודע איך ליצור עניין? כן______ לא_________

9. מנהיגות מתפתחת וההצלחה נלמדת

במשך 26 השנים שלי בעסק ראיתי שמנהיגות מתפתחת על ידי יצירת אינטרס מובנה. במילים אחרות כאשר יש למישהו פעילות מתחתיו יש נטייה טבעית ללמוד מה צריך לעשות על מנת לקבל את התועלות של העבודה והמאמצים. זה יכול להיקרא אחריות וכמובן שזה הבסיס למנהיגות.

ההצלחה נלמדת על ידי עשיית העבודה, לקיחת אחריות והתמודדות עם כל דבר שמתרחש. אתה יכול לקרוא ספר טוב או להקשיב לקלטת נהדרת, אבל עד שלא תעשה בפועל את העבודה לא יקרה שום דבר. למד מה לעשות ועשה זאת וזה לבדו יעזור לך להיות מצליח.

מצאתי גם שההצלחה היא להשיג את מה שאתה רוצה אבל זה שוב קשור לעשיית העבודה ולמידה איך לעשות זאת. זה לא יקרה בשום דרך אחרת.

האם יש לך אינטרס מובנה כן ______ לא _____

10. תרגול…. תרגול….. תרגול…. תרגול

האמירה הישנה שתרגול יוצר שלמות אומרת הכול. תרגול הוא הבסיס לכישורים כך שהמפתח לתכנית כולה הוא תרגול עד שתעשה זאת נכון. אתה אפילו תלמד מהשגיאות שאתה עושה. כל זה הוא התקדמות, אז כל מה שאתה צריך זה לעשות זאת.

האם אתה מתרגל…. מתרגל….. מתרגל? כן ____ לא _____

תורגם על ידי יוספה דגן וצוות עסקים פלוס

(C) כל הזכויות שמורות – אין להעתיק את המאמר או חלק ממנו ללא אישור בכתב של המחבר ושל המתרגמים

Check Also

אקוויטי האקינג

מה זה אקוויטי האקינג ולמה כל בעל עסק צריך

האם נכסים זה משהו שהייתם רוצים שיהיה לכם? האם בעלות על נכסים יכולה לקדם את …

תוכנית עסקית להקמת עסק חדש

איך בונים תכנית עסקית

תכנית עסקית היא הבסיס למחשבה על התהליך להקמת העסק. התכנית צריכה להקיף את כל המרכיבים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *