Home - הבלוג של יוספה דגן - עשרת הדיברות להצלחה בעסקים / יוספה דגן

עשרת הדיברות להצלחה בעסקים / יוספה דגן

 

לכבוד חג השבועות, החג שבו קיבלו בני ישראל את עשרת הדברות, ריכזנו עבור בעלי העסקים את עשרת הדיברות להצלחה בעסקים.

1- הגדרת חזון ומטרות– הגדירו את החזון והמטרות של העסק באופן מדויק. תענו על השאלה מה נועד להשיג המוצר או השירות שאתם מספקים?

מה החזון של העסק? מהי התמונה הגדולה? מהי הסיבה למה העסק שלנו הוקם מלכתחילה?

לדוגמה: חזון חברת  “גוגל” לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש לכל אחד.

2- תמחור נכון -תבנו טבלה ותרשמו בה את כל הנתונים הפיננסיים. תרשמו כמה עולה לייצר או כמה זמן אתם משקיעים בשרות. אם יש חומרי גלם , כמה עולים החומרים. כמה רווח אתם רוצים ויכולים לקבל על המוצר או השירות ומה המחירים של המתחרים. תמחרו את המוצרים או השירותים עם רווח אבל אם אין אפשרות למוצר ריווחי בחרו מוצר אחר.

בעלי עסקים שוכחים לפעמים שהקמת העסק היא גם ליצור לעצמם מקום להתפרנס בכבוד ולכן כאשר מחשבים את התשלומים לספקים, תשלומים לעובדים, תשלומי מסים, תשלומים לבנקים, אל תשכחו לתמחר את “המשכורת” שלכם.

3-בדקו מי הלקוחות שלכם– מי הלקוחות הפוטנציאלים שלכם? האם הם גברים או נשים, בני נוער או ילדים, והאם יש להם יכולת לרכוש את המוצרים שלכם. בידקו מי מקבל את החלטת הקניה ומי משלם עבור הקניה. ידיעת המידע הזה עוזרת לנו להתאים את אסטרטגית השיווק של המוצר .

הדוגמה הכי בולטת זה בשיווק צעצועים. המסר השיווקי מופנה לילדים, והילדים הם אלו שמפעילים את הלחץ על ההורים לקנות את המוצר.

4-תבדקו מי המתחרים שלכם– מי מציע שירותים או מוצרים דומים לשלכם? מה היתרון שיש להם? במה הם טובים? אל תזלזלו במתחרים שלכם ובדקו האם הם מרוויחים מפעילותם העסקית. מה המתחרים שלכם עושים נכון ועשו כמוהם. כולם עושים זאת בעסקים. בדקו איזה ספקים נוספים ומוצרים נוספים פונים לאותו קהל יעד ובנו איתם שיתופי פעולה.

עשרת הדיברות להצלחה בעסקים

5- הזדמנויות– תהיו ערים תמיד להזדמנויות שיש בשוק ותהיו ערים גם ממה יש להיזהר. זה נקרא ניתוח ההזדמנויות והאיומים שיש בשוק. כל איום שיש בשוק זו הזדמנות עבור מישהו אחר. לדוגמה, יש היום נהירה לאוכל בריא וזה מהווה איום על חברות המזון המהיר. ברגע שחברות המזון המהיר קלטו את השינוי הם התחילו לפרסם כי האוכל שלהם בריא,  ללא שמן וכי יש יותר ירקות מבשר. כל זה נעשה על מנת לשמור על העסק שלהם , אבל מצד שני זה נותן מקום לעסקים חדשים עם מוצרי בריאות שונים לתפוס מקום.

6-תכינו תכנית אסטרטגיה שיווקית– זוהי תכנית פעולה איך להגיע ללקוחות שלכם. צריך להיות לכם ייחוד ספציפי אשר ייתן לכם יתרון על פני כל המתחרים. את היתרון הזה צריך להבליט. הכרת הלקוחות ואיפה הם נמצאים, הכרת הספקים היתרות והחסרונות שלהם, והכרת היתרון הייחודי שלכם, יעזרו לכם לבנות את התכנית האסטרטגית הטובה ביותר עבור העסק שלכם.

7-תכנית פיננסית– לא יוצאים לדרך בלי להכין תחמושת. תעשו הערכה כמה כסף אתם צפויים להוציא בתקופת ההרצה, כמה כסף דרוש לכם לצורך השקעה וכמה כסף דרוש לכם לצורך מחייה שוטפת. בניית תזרים המזומנים יעזור לכם לדעת האם יש לכם מספיק כסף ולכמה זמן. אם אין לכם מספיק כסף , בדקו אפשרות של קבלת כסף מקרנות המדינה או הלוואות בנקים. אם לקחתם מימון אל תשכחו להוסיף שורה נוספת בתזרים המזומנים- החזר כספי הלוואות.  

תבנו את אשראי שלכם נכון , כך אתם יכולים להתנהל בעסק ללא לחץ וללא טלפונים מהבנקאי שלכם.

8- ניהול נכון– בניה של נוהלי עבודה מוגדרים ובנית תהליכי עבודה מסודרים, חוסכים הרבה זמן לכולם. עצם העובדה שכל עובד יודע את תפקידו ומבצע אותו כראוי , הופכת את העסק שלך למכונה שמייצרת כסף. בנוסף, ניהול זמן נכון חוסך בהוצאות מיותרות ועוזר לעסק לצמוח.

9-הציבו יעדים כל פעם מחדש– העסק דורש מאיתנו מאות ואלפי פעולות , ולפעמים תחת הלחץ של העבודה השוטפת אנו שוכחים את התמונה הגדולה. הצבת יעדים כל פעם מחדש מחזירה אותנו לבדיקה האם אנו בכיוון הנכון? האם אנו בדרך ליעד שקבענו? הצבת יעדים זה דבר חשוב מאוד. יש להציב יעדים חדשים כל הזמן ולמדוד את עצמנו, בלי רגשות.

10-החליטו שאתם מצליחנים, כל מה שאתם עושים תעשו במקצועיות רבה ובאהבה רבה ללקוחות שלכם, הלקוחות ירגישו את זה . גם את המקצועיות וגם את האהבה. תנו בנדיבות, יותר ממה שהלקוח מצפה לקבל, זה יחזור אליכם בגדול.

ונוסיף לזה דיבר נוסף במיוחד לכל מי שקרא את המאמר עד כאן: עשרת הדיברות האלו הם רק בסיס לחשיבה. בכל עסק יש את סדרי העדיפויות והצרכים שלו בכל רגע נתון וייתכן שמה שהעסק שלכם צריך כרגע לא נמצא ברשימה.  יש עוד הרבה כללים ומצוות עשה ואל תעשה לבעלי עסקים. הדיבר הנוסף שלנו הוא תהיו עם ראש פתוח וקשוב למה שדורש העסק שלכם בכל רגע ורגע ותלמדו בלי הפסקה איך להיות בעלי עסק ומנהלים טובים יותר.

Check Also

איך להעלות מכירות בחודש דצמבר

סוף השנה כבר בחודש הקרוב,ואנו מתלבטים איך להעלות מכירות בחודש דצמבר על מנת לסגור שנה …

מכירות ללא מכירות

אומרים שמכירות זה  משהו שיש לך או אין לך , נולדים עם זה. זה לא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *