Home - כללי - שיווק עסק באחד באפריל – איך בדיחה יכולה לעזור לשיווק העסק שלך / דניאל דגן

שיווק עסק באחד באפריל – איך בדיחה יכולה לעזור לשיווק העסק שלך / דניאל דגן

השיווק הינו חשוב להצלחת כל עסק,קטן וגדול. כל עסק דורש שיווק אחר וכמובן פונה לקהל יעד אחר. לכן יש להבין את השיווק שהעסק שלך צריך, להכיר בדיוק את קהל היעד של העסק שלך ולדעת אילו אמצעי שיווק עומדים לרשותך.

לשיווק יש כח חזק מאוד על הלקוחות, גם כאשר השיווק מתבסס על בדיחה ב- 1 באפריל.
אחד באפריל הוא תאריך המוכר בארצות רבות כ “April Fools’ Day” ובו נוהגים אנשים לספר בדותות כדי לנסות להתל באחרים. במהלך השנים גם גופי תקשורת וחברות עסקיות החלו לפרסם בדותות ביום זה.

 

זו ההזדמנות היחידה בשנה שחברות ומותגים יכולים “לצחוק” עם או על הלקוחות ולצאת מזה ללא פגע. לאורך השנים חברות רבות עושות “תעלולים” ביום זה החל מגוגל, BMW, דומינוס פיצה ועוד…

ב-1 באפריל 2013 גוגל פירסמו את Google Nose שבעזרתו ניתן להריח ריחות דרך הרמקולים שבמחשב או בנייד ואף לשלוח לחברים ריחות.

האף של גוגל באחד באפריל 2013
Smelling is Believing – Bing Images – Google Nose

ב – 1 באפריל 2014 דומינוס יצאו בפרסומת לפיצה בקופסא אכילה:

בדומינוס פיצה אפשר לאכול גם את הקופסה
בדומינוס פיצה אפשר לאכול גם את הקופסה

מתיחה לא חייבת להיות רק לשם ה”הנאה” ראשית מתיחה טובה יכולה להיות כלי לחשיפת העסק ברשתות החברתיות ולשיתוף עם לקוחות, בנוסף מתיחה יכולה להפוך למוצר אמיתי.

קח לדוגמא את חברת פולקסווגן אשר ב- 1 באפריל 1995 החליטה למתוח את שוק קוני הרכבים, ויצאה עם פרסומות במגזינים כי היא משיקה רכב חדש, דגם שנקרא ארלקינו- דגם אשר כל חלק חיצוני שלו צבוע בצבע אחר. לצורך הפרסומת הם לקחו רכב פולו אחד ואכן צבעו אותו בכל מיני צבעים.

Volkswagen Polo Harlequin
Image from Bing Images

להפתעתם הרבה, הייתה התעניינות גדולה מאוד ברכב זה, שכאמור כלל לא היה בתכנון לביצוע. בעלי החברה החליטו לא לספר שמדובר במתיחה. על כן, החברה החליטה לייצר את הרכב המיוחד במהדורה מוגבלת של 1000 רכבים בלבד בכל העולם ובפועל נמכרו 3800 רכבים מדגם זה.

מהסיפור של פולקסווגן אנו יכולים להבין את כח ההשפעה שיש לשיווק בכלל ולשיווק באינטרנט בפרט.

אז נכון, חברה גדולה כמו פולקסווגן יכולה להרשות לעצמה להשקיע כספים רבים במתיחה, אבל זה לא אומר שגם עסקים קטנים יכולים לנצל את 1 באפריל ליצירת חשיפה לעסק שלהם !

כאשר יש הגבלה של משאבים הינך צריך להיות יותר יצירתי, לחשוב מחוץ לקופסא ולקחת תעוזה והתחייבות והכי חשוב לדעת איך למנף, לייצר באזז ויחסי ציבור סביב המתיחה.
כמה כללים לפני שמתחילים:

  • פעלו בזירה שבה אתם רגילים – אם אתם עסק מקומי גם המתיחה צריכה להיות מקומית.
  • יצירת מודעות למותג (השם שלכם) ולמוצרים שלכם היא המטרה – מתיחה טובה ככל שתהיה בלי השם שלכם לא תזכה אתכם במודעות מקהל היעד.
  • שתפו את האנשים הנכונים – יש לכם אנשים מצחיקים בצוות? שתפו אותם במתיחה. יש לכם לקוחות חוזרים שמעורבים ושמשתפים את התוכן שלכם? תמתחו אותם.

רעיונות למתיחת 1 באפריל לעסקים קטנים שניתן לעשות כבר השנה:

חוסר חדשנות – תחזירו את הענף כמה עשורים אחורה וצאו עם מוצר “חדש” שהוא ממש ישן ולא חדשני.

תתנו ללקוחות דברים שהם שונאים או ממש לא צריכים.

תפרסמו מודעת דרושים הזויה – ניתן לקשר את מודעת הדרושים למאפינים יחודיים במוצר שלכם.

מתיחות “פוטושופ” – אפשר לייצר הדמיות למוצרים חדשים ומופרעים או שירותים חדשים וכל רעיון שעולה לכם בראש. היתרון עלויות ההפקה זולות רק צריך למצוא מישהו שיודע לעבוד עם תוכנת עיצוב.

הגודל כן קובע – תקחו את המוצר שלכם ותגדילו אותו לגודל עצום או קטנציק במיוחד. לדוגמה סטארבקס ב אחד באפריל 2010 יצאו עם כוסות גדולות במיוחד וקטנות במיוחד כמתיחה ללקוחות.

Starbucks April Fools 2010 Prank
Image from Bing Images

חשוב לזכור המתיחה צריכה להיות תואמת את קהל היעד של המותג שלכם, להיות מצחיקה וראויה לשיתוף.

אחרי שמצאתם רעיון מהנה ומשעשע למתיחת אחד באפריל ללקוחות שלכם, אתם צריכים לתכנן איך אתם מפיצים את המתיחה. ניתן להשתמש ברשתות החברתיות, דיוור למייל, פוסט בבלוג או פרסומת באמצעי מדיה אם יש לכם תקציב לכך.
בהצלחה !

מקור: http://www.itdinteractive.com/10-april-fools-marketing-ideas-for-your-business/

Check Also

גאנט שנתי – הדרך שלכם להוציא לפועל את תוכנית העבודה

תרשים גנט מסייע לך לתזמן את פעילויות הפרויקט ולאחר מכן מסייע לך לעקוב אחר ההתקדמות …

סוד הדרך המהירה לחזרה לשגרה

ביולי אוגוסט הכחשנו, בספטמבר חששנו, באוקטובר כשהם הגיעו הכל נעצר לאיטו ורק חיכינו לסופם. אחרי החגים זה כאן. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *